På seneftermiddag den 8 maj kom Berits valpar!! Hon hade legat lågt hela dagen och jag förstod att valpningen var på G när som helst. Hämtade Isabelle 9 år från skolan efter lunch och så väntade vi tillsammans. Vi kunde konstatera, både Isabelle och jag att vi inte har så jättebra tålamod 😉

Vi satt i soffan vid TV n och Berit låg bredvid Isabelle. Vid 15:30 började hon bli orolig och vi flyttade in i sovrummet så Berit fick ligga i valplådan vi gjort iordning. Kl 16:00 kom första valpen, en svart hane, nr 2 kom 10 minuter senare, en brun hane. Efter det vilade Berit lite i ca en halvtimma sen tog hon i igen, då kom en svart tik och lite senare en till brun hane. Vilken otroligt duktig Berit vi har. Hon tar så fint hand om sina valpar. Slickade dom försiktigt och pysslade om dom. Valparna var jättepigga direkt och letade på var sin tutte direkt och började suga. En klockren valpning och jag kan konstatera att Berit också är som skapad att vara mamma. Det är fascinerande att se hur alla instinkter finns där och bara kickar igång när det behövs.

Nu kan vi slappna av en vecka innan det är dags för Teslas valpar att göra entré. Hoppas att det går lika smidigt som för Berit 🙂